Vești despre (re)Connect

Formatul (re)Connect, cu care te-am obișnuit deja, primește un update ? De acum încolo, va incude atât evenimente online cât și conținut curatoriat și relevant pentru tine, înregistrările tuturor evenimentelor și o sumarizare a principalelor teme, cât și oportunități de neratat pentru tine și afacerea ta.

Membershipul gratuit Impact Hub (re)Connect a fost construit ca să rămâi mereu la curent cu toate oportunitățile. Ai acces gratuit în varianta beta prin completarea formularului de pe pagina https://www.impacthub.ro/reconnect. Tot pe site vei regăsi și calendarul evenimentelor viitoare, iar dacă îți activezi gratuit membership-ul, te ținem la curent cu oportunitățile relevante pentru tine și principalele teme discutate în evenimente.

Mai jos am strâns din insight-urile săptămânii ce tocmai s-a încheiat, evenimente din care am cules informații relevante, care să te ajute în rolurile tale, fie că sunt profesionale sau țin de viața personală.

#ConnectCoffee – AMA (Ask Me Anything)

Săptămâna trecută Startarium a inclus în agenda re(Connect) două oportunități practice de învățare pentru antreprenori. Am explorat alături de invitații noștri subiecte privind strategia de produs și am fost curioși să aflăm cum putem adapta leadership-ul și cultura organizațională la situația curentă.

Miercuri, pe 6 mai am discutat cu Bogdan Coman, senior consultant în strategie de produs la Modus Create Inc, companie ce oferă servicii de consultanță în dezvoltare de soluții digitale pentru clienți din categoria Fortune500. Bogdan are în spate o carieră de mai bine de 20 ani în IT și retail, din care 15 în antreprenoriat. A dezvoltat și condus proiecte în domenii precum IoT, smarthome, enterprise systems și e-commerce. Înainte de a fi consultant, Bogdan a pus umărul la crearea unui dispozitiv de monitorizare și control a caselor inteligente la E.ON Germania iar între 2015 și 2018 a condus din poziția de co-founder proiectul Woogie, un asistent educațional bazat pe voce pentru copii din ciclul primar. Ca mentor în cadrul Startarium, Bogdan este bucuros să împărtășească din experiența sa în management și strategie de produs, growth, validare și pivotare, creare de echipe multidisciplinare, precum și orice alte topicuri care ating sfera startup-urilor inovative.

Bogdan ne-a ajutat să facem distincția între existența fizică a unui produs și utilitatea sa chiar dacă nu este prezent și fizic, cât de util este acesta pentru oameni, precum și ce valoare aduce acel produs în business. Întrebările la care ne-am răspuns în webinar au fost despre strategie și management de produs, mai exact, am aflat cum obținem validarea timpurie, cum facem o execuție agilă, ce instrumente putem folosi în dezvoltarea de produs, dar și cum putem conduce echipele de produs, alături de o incursiune în sintagma “fail fast, fail often”.

#ConnectTheDots

La evenimentul de luni, 4 mai, l-am invitat alături de noi pe Adrian Cighi, Co-fondator Pago și pe Antonio Eram, fondator și CEO Netopia și mobilPay Wallet. Împreună cu ei, am discutat despre cum a evoluat piața plăților online în ultimele luni.

Pago este aplicația de plăți folosită lunar de peste 220 de mii de utilizatori pentru plăți de facturi, reîncărcări de credit pe mobil, asigurări, taxe, impozite și donații. Netopia Payments pune la dispoziție cele mai performante, competitive și inovative soluții de încasare a tranzacțiilor online și offline, iar mobilPay Wallet este mai completă soluție de plată mobilă din România. Adrian și echipa lui au pus la dispoziție gratuit aplicația în luna martie, pentru un număr limitat de plăți. Acest lucru le-a adus un număr dublu de utilizatori; măsura a fost însă una de moment, iar acum se așteaptă ca lucrurile să revină ușor ușor la normal. NIci pentru Antonio și echipa lui lucrurile nu au fost ușoare – pentru că Netopia este o aplicație folosită de clienți din sectorul de travel, au avut pierderi destul de mari.

Pe de altă parte, trecerea multor comercianți în sectorul de e-commerce a fost un avantaj. Antonio se arată optimist în acest scenariu în care mulți comercianți încep să înțeleagă importanța plăților online și se concentrează să o dezvolte. Adrian rămâne și el la fel de optimist referitor la utilizatori, care, după părerea lui, vor folosi în continuare modalitățile de plată online la care au recurs și până acum. Antonio vede însă această trecere ca pe una destul de abruptă, încare oamenii rămân în continuare destul de sceptici, iar renunțarea totală la cash nu este încă o opțiune. Intrarea pe piața internațională este momentan destul de anevoioasă pentru ambele aplicații, cel puțin în următoarele câteva luni. Domeniul online în care se dezvoltă cele două va câștiga teren în continuare și cu această ocazie, fiecare dintre acestea trebuie să se adapteze la numărul mare de clienți și tipologia acestora.

#ConnectSocial

La ediția din 5 mai am avut-o invitată pe Diana Grigore, Creative Designer. Diana a pornit în această industrie destul de timid, în sensul în care nu a urmat o facultate de profil în ale design-ului, însă prin perseverență a fost admisă la Facultatea de Arte Plastice, deși concurența era acerbă. Pasionată de mică de modă și desen, și-a urmat aceste două pasiuni până la capăt și și-a creat propria afacere cu brand-ul de haine “Studio Bloom” la finalul anului 2017.

Diana ne-a dezvăluit că are nevoie oriunde merge de tablele ei pe care să-și expună schițele și sursele de inspirație, iar pentru și mai multă inspirație, foarte importante vin culorile și foaia pe care face desenul. Ne-a trecut ușor prin întreg procesul de creație – de la inspirație, la desen, schițele ajung la croitor pentru a fi produse, unde foarte important de ales croitorii care cunosc și tipar, situație în care Diana ne dezvăluie că se găsesc destul de greu, aceștia fiind deja la un alt nivel de croitorie.

Clienții săi sunt destul de diverși ne spune ea: “Sunt persoane care au meseria de doctor și țin că lucrurile care le poartă să fie de calitate și bine făcute asemenea muncii lor. Altele pur și simplu se bucură de noutate și diversitate.” Sfatul Dianei este să nu renunțăm dacă simțim că ceva este pentru noi, să ne urmăm pasiunea: “Sfatul meu pentru cei pasionați de ceva anume și care nu au susținere de la toți cei din jur este să încerce, să mergi până în pânzele albe pentru ceea ce te pasionează.”

#ConnectHeroes

A fi erou în perioadă de pandemie nu înseamnă numai a contribui în mod direct la dotarea spitalelor. A fi erou în perioada de pandemie presupune să aduci un impact în comunitate, să influențezi oamenii pozitiv și să îi ajuți să fie în echilibru. Un astfel de exemplu de urmat este domnul Răzvan Cherecheș, profesor de Sănătate Publică și directorul departamentului de Sănătate Publică de la Universitatea Babeș-Bolyai Cluj cu care ne-am auzit în online săptămâna aceasta în formatul ConnectHeroes.

Domnul profesor a început prin a ne povesti despre seria de filmulețe pe care o face pe Facebook cu privire la COVID-19, inițiativă pornită din curiozitățile și întrebările studenților săi, lucru care l-a făcut să realizez că nu toți vedem această epidemie în același fel și că nevoia de informație pentru mulți dintre noi este acută. Dintre sursele oficiale de unde ne putem informa, Răzvan menționează OMS, INSP, Observatorul Român de Sănătate.

Deși multe din restricții se vor ridica, acesta este de părere că vor exista din ce în ce mai multe infectări întrucât suntem nevoiți să călătorim destul de mult zilnic și va fi nevoie ca măsurile să se asprească din nou până când se va găsi o soluție permanentă, împărtășindu-ne că soluția ar rămâne în continuare distanțarea socială: „Izolarea nu este un răspuns optim dar este singurul pe care îl avem acum.” Domnul profesor susține puternic pe de o parte că reîntoarcerea în școli nu este o variantă, fiind un adevărat focar pentru elevi, însă pe de altă parte este conștient că marea majoritate dintre ei nu au acces la internet sau la dispozitive care să-i ajute să poată învăța în continuare.

 

#Disconnect2Reconnect

Formatul în care ne reconectăm la noi înșine alături de invitați care ne ajută să depășim cu echilibru perioada în care ne aflăm ne-a adus în discuție cu Paul Olteanu, Master Trainer & Coach, Fondator @ MindArchitect.Ro, unde am discutat despre relația între creier, minte, emoții și impactul ei în decizii și relații. În ultimii 12 ani Paul a dezvoltat si livrat programe care cumulează peste 10.000 de ore de training, coaching și consultanță pe subiecte precum neurostiinta comunicarii, neurostiinta increderii, Process Communication Model, public speaking, branding personal si dinamici de grup catre publicuri din Europa, America și Asia. În 2019, Paul a fost desemnat cel mai bun trainer (Gold Award) și al doilea cel mai bun coach (Silver Award) din România, la gala “L&D Awards”.

Paul recunoaște că a ajuns într-un moment în care este mulțumim și împlinit cu cariera aleasă. Chiar dacă ajunge să lucreze destul de multe ore pe zi, ajunge să nu mai simtă cum trec orele, pentru că pune foarte mult suflet de fiecare dată. El ne dezvăluie că ”trepiedul” minte-creier-relații stă la baza bunăstării noastre, lucru care se întâmplă în urma a celor două sisteme de gândire ale creierului nostru: gândirea primitivă, denumită de el “elefant” și gândirea conștientă, numită “călăreț”. “Noi pentru că avem, în esență, acest elefant și calaret suntem capabili de conflicte interioare, suntem singura vietate care poate să aibă conflicte interioare conștiente”, spune Paul.

Ce ne-a mai împărtășit a fost că este esențial să ne cunoaștem pe noi înșine pentru a știi cu exactitate ce este mai bun pentru noi, a ne descoperi talentele, valorile, a știi ce pasiuni avem și în acest fel, putem lua decizii mai bune atât în plan personal, dar mai ales în plan profesional.

#ConnectLearning

În formatul de learning by Startarium de joi l-am avut ca invitat pe Csibi Magor, care conduce departamentul de Leadership și Cultură Organizațională la Trend Consult, cu misiunea de a schimba cultura în cât mai multe organizații și în societate. Acesta a revenit recent în România, după un an când a fost directorul executiv al biroului WWF în Coreea, după ce a condus 7 ani în România cea mai mare organizație de conservare a naturii din lume, WWF.

În acest webinar am avut ocazia să ne răspundem la curiozitățile privind cultura organizațională și de ce aceasta este cea care va determina dacă transformarea organizațiilor noastre va fi de succes sau nu. Magor ne-a împărtășit care sunt stadiile de adaptare și de transformare în perioadele de criză, moment în care ne regăsim cu toții.

Tot el susține cu tărie că rolul leaderului este foarte important în gestionarea crizei și că este esențial ca acesta să arate încredere angajaților și să îi ghideze astfel încât să poată trece mai ușor prin această perioadă dificilă.

#ConnectOpportunities

#ConnectOpportunities este locul în care explorăm diferitele ocazii de creștere și dezvoltare a business-urilor și aducem mai aproape de antreprenori și profesioniști oportunități curente.

Săptămâna trecută l-am avut alături pe Mircea Căpățînă, Cofondator SmartBill, antreprenor de 14 ani, cu care am explorat situația curentă a IMM-urilor și oportunitățile în care SmartBill este activ în această perioadă. Mircea ne-a împărtășit că această perioadă i-a prins într-un moment destul de bun: “Business matur cu un partener nou și mare”. Pentru că SmartBill nu are foarte mulți clienți din zona HORECA, nu au fost foarte afectați precum alte platforme. O inițiativă pornită de echipa lor a fost aceea de vouchere, pe care clienții le pot achiziționa cu cardul sau prin OP, conținând o sumă aleasă și care pot fi folosite atunci când se vor permite din nou anumite activități (ex. mersul la frizerie).

Mircea ne împărtășeste că este important să avem un scenariu pregătit, astfel să nu ajungem într-o situație foarte riscantă în care să fim nevoiți să recurgem la măsuri drastice sau să renunțăm la tot, iar când situația o cere, ne sfătuiește ca orice readaptare făcută în această perioadă în business e “să fie pe termen lung”, spune el.

Momentan platforma se va dezvolta exclusiv în România, echipa nu are planuri de scalare la nivel internațional. Pentru viitorul apropiat, Mircea ne-a dezvăluit: “Ce ne dorim noi ca SmartBill este să facem un ecosistem în care, datele introduse odată în format electronic să circule dintr-o parte în altă fără a mai fi nevoie de o reintroducere manuală.

Cele mai bune momente ale săptămânii

#Disconnect2Reconnect cu Paul Olteanu

#ConnectSocial cu Diana Grigore

#ConnectTheDots cu Adrian Cighi și Antonio Eram

#ConnectHeroes cu Razvan Cherecheș

#ConnectOpportunities cu Mircea Căpățînă

Am ajuns și în această săptămână să ne mai clarficăm dintre curiozități în ceea ce privește liderii și cât de important este rolul lor în această perioadă de criză, învățând că cu ajutorul și ghidarea lor putem trece mai ușor prin ceea ce trăim acum, am înțeles cum se accelerează procesul prin care ne îndreptăm spre un viitor fără cash, dar și într-unul în care deși realitatea este incertă, ține de responsabilitatea fiecăruia să îți păstreze focusul. Ne-am luat insights despre cum putem crea o strategie de produs, și am ajuns la concluzia că singura variantă prin care putem să ne convingem că deciziile profesionale pe care le luăm sunt cele mai potrivite este aceea de a ne cunoaște pe sine foarte bine – atât din punct de vedere al valorilor, pasiunilor, dar și emoțional, în modul în care reacționăm în relațiile cu cei din jur și în modul cum simțim că acel lucru este foarte potrivit pentru noi.

Pregătim încă o săptămâna în cadrul (re)Connect: urmează o inscursiune în antreprenoriatul feminin și prezentăm unul din programele pe care le dezvoltăm pentru femeile antreprenoare, descoperim împreună câteva din proiectele unor programe educaționale, sociale și antreprenoriale ale unei asociații și impactul pe care l-a avut și îl are în comunitate, descoperim câteva perspective despre mobilitatea urbană și vedem cât de important este sportul – atât în perioada aceasta cât și pe plan profesional.

Vă invităm astfel să vă alăturați inițiativei (re)Connect pe https://www.impacthub.ro/reconnect, să vă activați membership-ul și să rămâneți la curent cu toate evenimentele și oportunități relevante.

Ne (re)vedem pe Facebook Live și Youtube!

Descoperă noutățile Impact Hub Bucharest
Rămâi conectat/ă și află care sunt evenimentele, programele și oportunitățile pe care le găsești la Impact Hub Bucharest!
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Hai să ne cunoaștem

Despre Organizație

Misiunea

Echipa

Cariere

Presă

Locațiile Impact Hub Bucharest

Hai în vizită

Universitate
Str. Tudor Arghezi, 8-10
București, 020945

Floreasca
Strada Gara Herăstrău nr 2,
București, 020334

rețeaua globală

Impact Hub

Impact Hub Bucharest face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 100 de locații de pe 5 continente și cu o comunitate de peste 16.000 de membri, conectați printr-o platformă online dedicată.