Empowering Women in Agrifood, ediția 2023

EWA este programul dedicat antreprenoarelor și proiectelor create de acestea în domeniul agroalimentar, care își propune să le accelereze ideile și afacerile aflate la început de drum. În cadrul programului, participantele învață să îți valorifice inițiativele și puterea, dobândesc cunoștințele de business necesare, accesează resursele și comunitatea de care au nevoie pentru a începe sau a dezvolta o afacere sustenabilă.

EWA este un program dezvoltat de EIT Food pentru antreprenoare din 11 țări europene și organizat în România de Impact Hub Bucharest și susținut de Raiffeisen Bank.

Câștigătoarele ediției EWA 2023 

Tania Nicoară (Unison) și Mihaela Sipoș (Happy Treats) sunt câștigătoarele ediției 2023 a programului Empowering Women in Agrifood (EWA)!

Premiul I (10.000 de euro) | Tania Nicoară – Unison
Unison este un producător local de granola, creme tartinabile din nuci, batoane raw, maioneză vegană, alternative vegane la parmezan și alte delicatese. Produsele lor sunt disponibile prin rețeaua a peste 50 de parteneri la nivel național și în 22 de locații fizice (magazine, cafenele etc.). Pe lângă gama actuală de 14 produse, startup-ul urmărește să dezvolte noi produse pe bază de plante.

Premiul II (5.000 de euro) | Mihaela Sipoș – Happy Treats
Dezvoltarea unei ferme de insecte, care se concentrează pe trei direcții principale: producția de produse finite, respectiv recompense pentru câini din proteină de insecte, hipoalergenice, dar și insecte vii pentru hrănirea păsărilor din ferme, acest lucru contribuind la îmbunătățirea stării de sănătatea a păsărilor, și implicit la creșterea producției de ouă. Cea de-a treia direcție este reprezentată de valorificarea produselor secundare din fermă, care reprezintă un fertilizant natural pentru culturile agricole.

Premiul de 10.000 de euro

Empowering Women în Agrifood 2023 m-a ajutat să îmi găsesc echilibrul între a fi mamă, a crește un copil și dorința de a dezvolta o afacere de succes. Din participarea în program, cel mai mult m-au ajutat mentoratul consecvent, workshopurile dedicate dar mai ales comunitatea EWA: suntem o comunitate de 10 femei care nu au doar un copil, ci au trei-patru, și care vor ca pe lângă o familie, să facă și altceva. Un business poate schimba foarte multe mentalități în jurul nostru. Mulțumesc, EWA! Acest premiu este un vot de încredere pe mai departe. Tania Nicoară, cofondator Unison.

Premiul de 5.000 de euro

Pentru mine participarea în Empowering Women în Agrifood 2023 a însemnat mult mai mult decât mă așteptam. Mi-am creat foarte multe conexiuni, inclusiv cu mentorul meu de la Cluj, care lucrează chiar la facultatea unde am reușit să fac testările pentru noile produse pe care ne dorim să le dezvoltăm, fertilizanții naturali, iar asta m-a ajutat foarte mult. Cu multe dintre participante mi-am găsit puncte comune, cu cel puțin patru dintre ele am pus bazele unor colaborări pe viitor iar sentimentul unei comunități în care ne sprijinim reciproc, fără a simți presiunea competiției, este foarte valorosNu în ultimul rând, sunt recunoscătoare pentru toate workshopurile prin care am trecut din care am avut extrem de multe de învățat. Mihaela Sipoș, fondator Happy Treats.  

Cele 10 antreprenoare selectate în cadrul programului

  • Cristina Coliș – Semințe pentru viitor

Înființarea unei pepiniere profesionale pentru plante perene comestibile și furnizarea de servicii de implementare/dezvoltare a grădinilor forestiere în întreaga țară. Grădinile forestiere pot fi, de asemenea, proiectate ca și grădini ornamentale.

  • Oana Melinte – Karomia

Crearea unui sistem de tip franciză pentru agricultură care are la bază stabilirea lanțurilor de aprovizionare directă dintre zonele rurale și orașele din apropiere, prin vânzări directe.

  • Veronica Buiuc – Very Vero

Înființarea unei ferme pentru alimente curate și bogate în nutrienți. În prima fază, business-ul va pune accent pe două domenii principale: producția de muguri și lăstari (cu posibilitatea de a dezvolta un serviciu de obținere a sucului folosind acești muguri) și producția de ouă provenite de la găini din rasa Araucana, ouă cunoscute ca fiind fără colesterol.

  • Tania Nicoară – Unison

Unison este un producător local de granola, creme tartinabile din nuci, batoane raw, maioneză vegană, alternative vegane la parmezan și alte delicatese. Produsele lor sunt disponibile prin rețeaua a peste 50 de parteneri la nivel național și în 22 de locații fizice (magazine, cafenele etc.). Pe lângă gama actuală de 14 produse, startup-ul urmărește să dezvolte noi produse pe bază de plante.

  • Mădălina Zmău – Happy Duck Farm

Dezvoltarea unei microferme specializate în producerea și comercializarea cărnii de rață (faza inițială), cu obiectiv de extindere în preparate din carne de rață (într-o fază ulterioară). Ferma își propune să ofere un mediu sănătos de creștere a rațelor, cu o dietă formată din cereale, factori naturali de îmbogățire a hranei și pășunat în aer liber, înlocuind furajele concentrate îmbogățite cu vitamine și proteine sintetice. Scopul final al acestui demers este de a contribui la un stil de viață sănătos pentru consumatorul final.

  • Dana Sofia – E-labels Digital Solution

Lansarea unei platforme digitale care să conecteze consumatorii și producătorii din sectorul agroalimentar ce împărtășesc valori comune: transparență, etică, onestitate. Platforma își propune să protejeze producătorii și consumatorii de falsuri, să le ofere suport în luarea deciziilor informate în cumpărarea produselor alimentare, să educe consumatorii și să contribuie la susținerea producătorilor și consumatorilor. În România nu există în acest moment o soluție similară.

  • Mihaela Sipoș – Happy Treats

Dezvoltarea unei ferme de insecte, care se concentrează pe trei direcții principale: producția de produse finite, respectiv recompense pentru câini din proteină de insecte, hipoalergenice, dar și insecte vii pentru hrănirea păsărilor din ferme, acest lucru contribuind la îmbunătățirea stării de sănătatea a păsărilor, și implicit la creșterea producției de ouă. Cea de-a treia direcție este reprezentată de valorificarea produselor secundare din fermă, care reprezintă un fertilizant natural pentru culturile agricole.

  • Andreea Tudorache – LocalSpot

Dezvoltarea unei platforme digitale care să promoveze și să gestioneze conceptul și nevoile administrative ale proprietarilor de Puncte Gastronomice Locale (PGL) și ale clienților acestora. În plus, va fi creată o rețea de evenimente care să contribuie la dezvoltarea punctelor gastronomice locale și a ecosistemului din jur, implicând proprietari, producători locali și comunitățile locale. Suplimentar, va fi creat un spațiu dedicat pentru promovarea educației alimentare prin acțiuni și evenimente destinate copiilor, adulților și proprietarilor de PGL.

  • Daniela Spătar – Greenery

Afacere în cultivarea microgreen, respectiv dezvoltarea și comercializarea unui produs organic de calitate superioară, sub formă de pulbere, obținut prin măcinarea plantelor verzi micro deshidratate. Plantele vor fi uscate cu ajutorul unui deshidratator, păstrând astfel întreaga valoare nutritivă a acestora. Cultivarea plantelor se face pe sisteme verticale de interior sub iluminare intensă și controlată, umiditate scăzută și ventilație adecvată, permițând producția pe tot parcursul anului.

  • Ilinca Călugăr – Mură-n gură

Lansarea unei game de produse „clean label”, cu un conținut bogat de proteine și o valoare nutritivă ridicată, derivate dintr-un procent ridicat de legume proaspete. Produsele își propun să fie o masă completă, având un aport important de proteine și un profil nutritiv bogat din legume. Acestea vor fi funcționale (gata de consumat oricând și oriunde), ambalate în materiale reciclate și accesibile financiar.

 

Cunoaște mentorii acestei ediții!

  • Mădălina Neagu –  Co-Founder, We For Real; 
  • Adnana Popa – Co-Founder, Velocità; 
  • Giorgiana Popescu – Regional HR Director, ADM Romania; 
  • Andreea Porojan – Sustainability & ESG Manager Raiffeisen Bank Romania; 
  • Zorița Diaconeasa – Șef. lucr. dr., Facultatea de Știința și Tehnologia Alimentelor, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca.

Ce primești

Educație

Participi la 5 luni de training-uri gratuite, interactive, ai acces la platforma internațională dedicată programului, resurse de business și informații despre oportunități în domeniu

Sprijin continuu

Primești mentorat personalizat, în ședințe online individuale, de la experți în business.

Sfaturi și sprijin de la antreprenori de succes în sectorul agroalimentar

Comunitate

Participi la evenimente pentru antreprenori și te conectezi cu experți și peste 100 de mentori și antreprenoare din industria ta, din mai multe țări europene

Finanțare

Vei avea posibilitatea să primești o finanțare de până la 10.000 EUR și să descoperi alte programe EIT Food. În plus, ai acces la business angels și cooperative care să te ajute să crești

Calendar

  • Înscrierile deschise: 27 aprilie – 1 iunie
  • Webinar Ask Me Anything – Află totul despre EWA 2023: 18 mai
  • Selecție participante: 6 – 9 iunie
  • Evenimentul de deschidere a programului: 16 iunie (eveniment fizic)
  • Anunțarea participantelor selectate în ediția 2023 a programului: 20 iunie
  • Desfășurarea programului – Mentorat, training și evenimente dedicate: Iulie – Noiembrie
  • Pitch Day (evenimentul final al programului): 21 Noiembrie 2023

Despre program și organizatori

EWA în România

EWA este un program dezvoltat de EIT Food pentru antreprenoare din 11 țări europene și organizat în România de Impact Hub Bucharest. Obiectivul EWA este de a motiva femeile antreprenor aflate la început de drum să-și valorifice potențialul, să își conștientizeze capacitatea de a avea succes și a depăși obstacole, să le echipeze cu încrederea, cunoștințele și comunitatea adecvate pentru a începe și a dezvolta cu succes afaceri durabile.

EIT Food

EIT Food este cea mai mare și mai dinamică comunitate de inovație alimentară din lume. Accelerăm inovația pentru a construi un sistem alimentar potrivit pentru viitor, care să producă alimente sănătoase și sustenabile pentru toți.

Sprijinit de Institutul European de Inovare și Tehnologie (EIT), un organism al Uniunii Europene, investim în proiecte, organizații și persoane care ne împărtășesc obiectivele pentru un sistem alimentar sănătos și sustenabil. Deblochăm potențialul de inovare în afaceri și universități și creăm și scalăm startup-uri agroalimentare pentru a aduce noi tehnologii și produse pe piață. Echipăm antreprenorii și profesioniștii cu abilitățile necesare pentru a transforma sistemul alimentar și pentru a pune consumatorii în centrul activității noastre, ajutând la construirea încrederii prin reconectarea acestora la originile alimentelor lor.

Suntem una dintre cele nouă comunități de inovare înființate de Institutul European de Inovare și Tehnologie (EIT), un organism independent al UE înființat în 2008 pentru a stimula inovația și antreprenoriatul în întreaga Europă.

Aflați mai multe accesând www.eitfood.eu sau urmăriți-ne prin intermediul rețelelor sociale: Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube și Instagram.

Impact Hub Bucharest

Impact Hub Bucharest dezvoltă în permanență noi programe de accelerare și incubare pentru a susține ecosistemul antreprenorial din România. Începând cu 2021, reprezentăm oficial EIT Food în România ca EIT Food Hub. Suntem punctul de contact pentru reprezentanții locali din sectorul agroalimentar, cu rolul de a sprijini inovatorii și antreprenorii și de a facilita dezvoltarea acestui sector strategic.

Raiffeisen-Bank-Black-Sea-ClimAccelerator-2021

Raiffeisen Bank

Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piața bancară din România și peste 2,22 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.600 de angajați, 300 de agenții în toată țara, 660 de ATM-uri, 450 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 25.600 de POS-uri.

Hai să ne cunoaștem

Despre Organizație

Misiunea

Echipa

Cariere

Presă

Hai în vizită

Universitate
Str. Tudor Arghezi, 8-10
București, 020945

rețeaua globală

Impact Hub

Impact Hub Bucharest face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 100 de locații de pe 5 continente și cu o comunitate de peste 16.000 de membri, conectați printr-o platformă online dedicată.