“State of Remote Work in Romania” – Spațiile de co-work, cea mai bună soluție pentru continuarea activității companiilor

45% dintre candidații intervievați au declarat că izolarea socială, singurătatea sunt principalele provocări legate de munca de acasă, iar 34.5% simt lipsa comunicării, activităților în persoană cu colegii.

”State of Remote Work in Romania” – Studiu realizat alături de Catalyst Solutions.

Pe 1 Octombrie se lansează cel mai nou studiu de piață despre percepția angajaților și angajatorilor din România asupra muncii la distanță. Potrivit sondajului, peste jumătate dintre organizațiile chestionate au declarat că, în următorul an, vor împărți munca la birou cu cea la distanță, iar un sfert dintre acestea iau în calcul spațiile de co-work pentru ca angajații să-și desfășoare activitatea.

Studiul a fost realizat în perioada August-Septembrie 2020 și a investigat toate aspectele tranziției către lucrul de acasă atât de către candidați, cât și de către organizațiile cu cea mai mare prezență în piața muncii din România.

Vlad Craioveanu

Managing Partner Impact Hub Bucharest

Impact Hub Bucharest s-a alăturat demersului Catalyst pentru a avea un tablou complet al percepției companiilor și angajaților asupra modului, spațiului de lucru impuse de realitatea în care trăim.

Datele studiului arată că spațiile de co-working se dovedesc cea mai bună soluție pentru zeci de companii din țară care iau în considerare folosirea lor pentru a le înlesni angajaților munca la distanță și, în același timp, a le oferi acces la comunități de lucru. Asta în contextul în care 45% dintre candidații intervievați au declarat că izolarea socială, singurătatea sunt principalele provocări legate de munca de acasă iar 34.5% simt lipsa comunicării, activităților în persoană cu colegii.

Pe lângă rețeaua de spații dedicate echipelor de lucru, Impact Hub le oferă acestora acces la o comunitate de peste 2000 de membri, la programe de mentorat, la expertiză pe diverse industrii și la finanțare.

Ana – Maria Ghiță

Employer Branding Adviser Catalyst Solutions

Anul 2020 ne-a surprins pe toți cu multe provocări pe care le-am resimțit atât la nivel personal cât și la nivel profesional. Tranziția de pe piața muncii către sistemul de lucru remote ne-a forțat într-o simbioză a personalului și profesionalului care a redefinit atât modul de structurare al organizațiilor cât și nevoile candidaților de la angajatori.

Prin intermediul studiului State of Remote Work in România, ne-am dorit să cercetăm îndeaproape impactul acestor schimbări asupra organizațiilor din industrii diverse precum cea Financiară, IT, Outsourcing, Inginerie, FMCG, Servicii Profesionale (HR), etc. dar și asupra candidaților care lucrează în aceste industrii.

Ce planuri au organizațiile pentru următorul an și impactul noii realități asupra lor

În următoarele 6-12 luni, peste 51% dintre organizații spun că vor utiliza metoda de lucru hibridă, astfel angajații vor avea posibilitatea de a merge la birou dar și de a lucra la distanță, în timp ce doar 14% dintre companiile respondente au luat decizia de a lucra 100% remote iar 19% dintre companii nu au luat încă o decizie privind programul de lucru.

Întrebați despre planurile legate de spațiile de birouri și posibilitatea diminuării lor, 43% dintre organizații încă nu iau în considerare o modificare, 23% dintre acestea iau în calcul reducerea lor iar 8% spun că deja au făcut acest pas.

Peste un sfert dintre companii consideră că spațiile de co-work reprezintă cea mai bună soluție pentru continuarea activității angajaților în afara propriilor sedii de birou.

TOP avantaje versus TOP provocări ale companiilor în perioada remote work

Pe baza răspunsurilor celor 200 de companii respondente, studiul State of Remote Work în România a conturat un top al avantajelor pe care companiile le au în această perioadă.

Pentru 75% dintre acestea importanța sănătății angajaților și riscurile mai reduse de îmbolnăvire au reprezentat cele mai mari avantaje în alegerea unui program de lucru la distanță.

61% spun că au avut costuri mai mici la nivel de organizație, în timp ce 54% dintre companii s-au bucurat că tot mai mulți angajați au devenit autonomi în urma experienței muncii în sistem remote.

Cât despre provocările resimțite de organizațiile respondente în ceea ce privește varianta de lucru remote, 53% dintre angajatori au declarat că au avut o comunicare mai slabă la nivel de organizație, iar 46% au resimțit lipsa timpului pentru coaching sau training pentru angajați.

O lipsa de implicare din partea angajaților a fost resimțită de asemenea de către 31% dintre companii.

Vrei să vezi ce opțiuni flexibile am creat pentru tine? Descoperă Flexi Pass!

Pachetele flexi sunt gândite pentru noul mod de lucru al companiilor, oferind posibilitatea de a lucra în afara biroului pentru un număr de zile în fiecare lună.

Ce așteptări au candidații de la angajatorii lor și cum au perceput tranziția către remote work

Pentru a fi la curent cu părerile sau nevoile angajaților în această perioadă, folosind un eșantion de peste 2000 de candidați, studiul a evaluat percepția acestora despre munca la distanță.

Chiar dacă peste 68% dintre candidați au evaluat experiența de lucru la distanță din ultimele luni ca fiind una pozitivă, cei mai mulți (57%) își doresc pentru viitor să lucreze în sistem hibrid, atât de la biroul angajatorului pentru 1-3 zile pe saptămână, cât și de la distanță, în timp ce 32% își doresc să lucreze doar remote.

Rezultatele studiului State of Remote Work în România, realizat de Catalyst Solutions în parteneriat cu Impact hub Bucharest, sunt centralizate și organizate în funcție de domeniul de activitate al companiilor și background-ul academic al respondenților.

Tipurile de rapoarte disponibile oferă informații cu privire la planurile de lucru în sistem remote ale organizațiilor din industria IT, BPO și Inginerie, precum și cu privire la așteptările candidaților care lucrează în aceste domenii.

Pentru mai multe informații cu privire la structura rapoartelor, persoanele interesate pot solicita mai multe informații la adresa: [email protected]

Descoperă noutățile
Impact Hub Bucharest

Urmărește cele mai importante noutăți de la Impact Hub Bucharest. Aici și în inbox-ul tău, alegem doar cele mai importante subiecte pentru tine.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Hai să ne cunoaștem

Despre Organizație

Misiunea

Echipa

Cariere

Presă

Locațiile Impact Hub Bucharest

Hai în vizită

Universitate
Str. Tudor Arghezi, 8-10
București, 020945

Floreasca
Strada Gara Herăstrău nr 2,
București, 020334

rețeaua globală

Impact Hub

Impact Hub Bucharest face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 100 de locații de pe 5 continente și cu o comunitate de peste 16.000 de membri, conectați printr-o platformă online dedicată.