Work from home – așteptări vs. realitate

În martie 2020, lumea, așa cum o știam, intra în lockdown. Un virus necunoscut, despre care auzisem că apăruse în cealaltă parte a globului, a ajuns mai întâi în Europa și apoi s-a răspândit ca o pânză de păianjen în toată lumea. În urmă cu un an în România se declarase starea de urgență. Totul s-a schimbat de pe o zi pe alta și work from home a devenit normă pentru cei mai mulți dintre noi.

Despre cum a fost munca de acasă și cum ne-a afectat obiceiurile, dar mai ales despre ce ne-a lipsit în acest an, am povestit mai jos, inspirată de experiența mea de lucru.

Hai să povestim la Hub despre cum a fost work from home! — Vezi Oferta

Andra Duță
Digital Marketing Specialist
Impact Hub Bucharest

Atunci când mă gândeam la biroul remote, mă și imaginam plecând într-o vacanță cu laptop-ul în rucsac și petrecându-mi câteva ore pe zi de lucru de la piscină. Totul părea să aibă sens și mai mult, mi se părea ideală această flexibilitate de a lucra de oriunde.

Până a venit pandemia. Și lockdown-ul. Și totul s-a transformat dintr-un vis idilic de vacanță într-un coșmar pentru care nu eram deloc pregătită psihic. Am descoperit brusc cum viața între call-uri, reorganizare a muncii, proiecte noi sau care trebuiau să-și urmeze cursul firesc indiferent de context, și familie, copil, pisică, casă, masă, efectiv nu încăpea în două camere.

Primele zile, aș îndrăzni să zic chiar primele 2 săptămâni, au fost un haos total. Fiecare încerca să supraviețuiască cum putea. Pijamale, haine de casă, mâncat în sufragerie, multe desene pentru copil – un pic de liniște pentru sedințele pe Zoom, prânzul luat în etape de la 13 la 16, iar seara mă găsea în fața unei scene din Singur acasă, după ce hoții se întâlniseră cu toate capcanele lui Kevin.

Ușor, ușor ne-am organizat programul, însă dorința de a reveni la birou, la un loc în care să lucrez în liniște, lua locul visului idilic de birou remote.

Îmi lipseau rutina mersului la birou, toate hainele de primăvară încă neatinse în sifonier, întâmpinarea de dimineață ”Hai ieșim la o cafea!”, vibe-ul colegilor și oamenilor din comunitate, deciziile importante precum ”Ce mâncăm azi?”, glumițele de la ora 5, dar cel mai mult conectarea cu experiențele celorlalți.

Mă liniștea să știu că avem experiențe similare din toată această perioadă și că majoritatea au devenit subiecte hazlii, iar oamenii le-au înțeles și acceptat ca făcând parte din noua normalitate.

Remote work are și avantaje. Cred că odată ce ne-am demonstrat că putem lucra și de acasă, indiferent de contextul pandemiei, acest mod de lucru va rămâne pentru mulți o realitate. Flexibilitatea mediului de lucru va fi cu siguranță un beneficiu căutat de cei care vor să se angajeze, iar companiile fac deja demersuri în această privință pentru eficientizarea costurilor și creșterea valorii pe piață.

Dacă ești însă una din persoanele care a resimțit negativ efectele work from home, iar dezechilibrul între casă și birou ți-a afectat starea de bine, ești pregătit să ieși din casă.

La Impact Hub Bucharest ți-am pregătit o experiență de conectare cu mediul care ți-a lipsit. Redescoperă munca din birou când și cum vrei tu timp de o săptămână în comunitatea Impact Hub.

Vii și lucrezi, dar stăm și la cafea, povestim despre digital marketing sau te conectezi cu oameni ca și tine, care au înteles beneficiile unui birou în coworking.

Ca să te întorci acasă cu drag!

Ce zici, accepți invitația?

Aici te abonezi la newsletter

Abonează-te să primești lunar noutăți de la Impact Hub!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Hai să ne cunoaștem

Despre Organizație

Misiunea

Echipa

Cariere

Presă

Hai în vizită

Universitate
Str. Tudor Arghezi, 8-10
București, 020945

rețeaua globală

Impact Hub

Impact Hub Bucharest face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 100 de locații de pe 5 continente și cu o comunitate de peste 16.000 de membri, conectați printr-o platformă online dedicată.