EcoTree_ClimAccelerator_2021

EcoTree și experiența la Black Sea ClimAccelerator: Digitalizarea procesului de reciclare aduce avantaje concrete și măsurabile

Au facilitat până la final de octombrie reciclarea a peste 1000 tone de deșeuri, ceea ce se traduce în salvarea a peste 2940 tone de CO2. Cu o idee venită din identificarea golurilor din piața soluțiilor de gestionare și reciclare a deșeurilor, echipa EcoTree se pregătește să schimbe din temelii și să digitalizeze piața de management al deșeurilor.

EcoTree este prima platformă digitală de management al deșeurilor din România care oferă companiilor beneficii digitale și de transparență prin optimizarea proceselor şi a documentaţiei legale, prin module de business intelligence pentru analiza datelor și raportare, module de licitaţii speciale şi nu numai, asigurând trasabilitate proceselor.

Astfel, compania poate măsura obiectiv datele provenite din acțiunile de reciclare și management al deșeurilor şi, implicit, contribuie la un mediu mai curat şi mai sustenabil. 

Povestea din spatele ideii

Să zicem că ideea ne-a venit într-un cadru mai puțin formal. Ne doream să facem ceva cu impact, ceva care să aducă bine și schimbare. Așa că, din vorbă-n vorbă, a apărut ideea unui centru de colectare. Și tot analizând și încercând să ne dăm seama despre cum ar funcționa, unde l-am amplasa și ce implică logistic, cum putem aduce companiile mai aproape de colectori și așa mai departe, ne-am dat seama că nu există o piață bine definită pe acest segment și atunci ne-am gândit că am putea fi noi cei care să înceapă schimbarea și să digitaliza reciclarea. Procesul de introspecție este, evident, mult mai amplu, dar esența impactului pozitiv și drive-ul de schimbare sunt imuabile. 

Așa s-a născut EcoTree, o platformă digitală care oferă companiilor o soluție cloud de tip software all-in-one pentru operațiunile de gestionare a deșeurilor, dar și un Marketplace ce conectează generatorii de deșeuri cu colectorii licențiați din toată țara. 

 

Despre obstacole și oportunități

Cred că același obstacol coincide mai multor industrii, și anume: gradul scăzut de digitalizare operațională și înțelegerea beneficiilor utilizării unui serviciu digital. Pe lângă asta, aș adăuga și firava conștientizare a impactului negativ pe care lipsa deprinderii de a colecta selectiv o are asupra mediului înconjurător și asupra calității vieții noastre. 

EcoTree a apărut ca o soluție la o nevoie existentă în piață, iar prin faptul că deja este utilizată de către companii mari înseamnă că răspunde acestei nevoi. Evident, sub rezerva perfectibilității, ca în cazul oricărui produs digital. La nivel de oportunități, suntem într-o piață la început de drum, astfel încât ne-am propus penetrarea accelerată a acesteia și stimularea procesului de digitalizare în sfera reciclării. 

 

După muncă și răsplată: succesele EcoTree deja întrec așteptările; echipa știe să transforme orice potențial eșec într-o oportunitate de învățare

Cred că cea mai mare satisfacție vine atunci când vezi că proiectul tău livrează și că generatorii folosesc platforma cu regularitate. Până în prezent, avem 5 clienți companii multinaționale și locale care tranzacționează deșeurile prin EcoTree. Astfel că, până la final de octombrie, am facilitat reciclarea a peste 1000 tone de deșeuri, ceea ce înseamnă că am ajutat la salvarea a peste 2940 tone de CO2. Și asta ne aduce mai aproape de misiunea noastră de a contribui la sănătatea mediului înconjurător, prin digitalizarea procesului de reciclare.   

În acest moment, nu pot vorbi specific de un eșec, având în vedere faptul că proiectul este încă la început. Dar ceea ce am învățat cel mai mult anul acesta a fost cum să ne îmbunătățim metodele de documentare, cum să vorbim cu clienții mai facil, ce trebuie să schimbăm și cum ne adaptăm la nevoile clienților actuali, dar și ale pieței. Este un feedback ce vine continuu și pe care îl prelucrăm la rece. 

 

Cine se află în spatele proiectului EcoTree? Cum v-a ajutat experiența din domeniile în care ați activat în trecut să dezvoltați acest proiect?

În prezent, echipa este formată din cei 4 fondatori: Bogdan Andronache, Alexandru Petrescu, Marius Cîrstea și Dan Simota, cărora li s-au alăturat profesioniști cu experiență de peste 10-15 ani în domeniul lor de expertiză, și anume: Marketing și Vânzări, dar și alți specialiști alături de care facem proiectul să fie funcțional și util companiilor din piață. 

Atribuțiile au fost însușite natural de fiecare dintre noi, co-fondatorii, aș zice eu. Know-how-ul cu care am plecat la drum a fost experiența de peste 15 ani în project management și business development, o bogată expertiză pe partea de development / software, dar și în product management. Iar ce nu am reușit să acoperim prin expertiza proprie, am adus în echipă prin recrutarea de profesioniști cu experiență vastă pe domeniul lor. Astfel,  s-au alăturat echipei un specialist în vânzări, unul în marketing strategic, dar și alte resurse care acoperă nevoile pe care le avem în prezent, din punct de vedere operațional. 

Consider că cel mai important este să ai răbdare ca să construiești un produs coerent, cu o strategie de creștere sănătoasă. Și asta ne-a ajutat să ne setăm corect așteptările și să le calibrăm la realitatea pieței. În acest moment, proiectul este în continuă dezvoltare și ne bucurăm că am reușit să îl aducem până în această etapă. El este operațional și suportă dezvoltarea și implementarea de noi funcționalități care vizează tocmai obiectivul nostru principal, respectiv digitalizarea 100% a proceselor de gestionare a deșeurilor din companii.

 

Despre experiența Black Sea ClimAccelerator în câteva cuvinte

Învățare și ascultare – asta înseamnă pentru noi experiența BlackSea ClimAccelerator. Suntem într-o comunitate în care toți participanții cunosc piața și provocările ei și acest lucru ne bucură, pentru că reușim să culegem feedback și know-how aplicat industriei. În plus, este motivant să fii parte dintr-o comunitate care caută, prin idei și proiecte inovatoare, să facă bine mediului înconjurător. 

Îmi e foarte greu să identific și să numesc doar o parte din program care să ne fi ajutat cel mai mult. Până acum, absolut toate elementele ne-au fost de un real ajutor. De la finanțare până la întâlnirile cu mentorii și de la exercițiile de perspectivă până la ce înseamnă lucrul în echipă cu oameni pe care nu i-am întâlnit niciodată.

 

Cum arată viitorul pentru EcoTree

Pentru anul 2022, adică pe termen scurt, ne-am setat obiectivele, cel mai mare fiind digitalizarea completă a fluxului operațional de gestionare a deșeurilor, și vom putea face asta prin implementarea semnăturii electronice. Iar pe termen mediu, evident, ne dorim să devenim platforma digitală numărul 1 atunci când vine vorba despre managementul deșeurilor, conectarea neîngrădită dintre generatori și colectorii licențiați din toată țara, cât și internaționalizarea business-ului în alte țări din Europa. 

Urmărește evoluția echipei EcoTree pe social media:

Startup participant în cohorta 2021 a programului Black Sea ClimAccelerator, organizat cu sprijinul EIT Climate-KIC de Impact Hub Bucharest și partenerul principal Raiffeisen Bank România, The Climate Vertical și partenerul principal Volta, precum și Innovation Starter în Bulgaria.
Despre organizatori
EIT Climate KIC
EIT Climate-KIC este o comunitate a cunoașterii și inovării (CCI), care lucrează pentru a accelera tranziția către o societate zero-carbon și rezilientă la schimbările climatice. În ultimii 10 ani, programul accelerator al EIT Climate-KIC a fost principalul furnizor de soluții de inovare climatică, cu peste 1.500 de soluții acceptate și aproape 1 miliard de euro de capital garantat.
Impact Hub Bucharest

Impact Hub Bucharest dezvoltă în permanență noi programe de accelerare și incubare pentru a susține ecosistemul antreprenorial din România. Începând cu 2021, reprezentăm oficial EIT Food în România ca EIT Food Hub. Suntem punctul de contact pentru reprezentanții locali din sectorul agroalimentar, cu rolul de a sprijini inovatorii și antreprenorii și de a facilita dezvoltarea acestui sector strategic.

The Climate Vertical
The Climate Vertical este o inițiativă din România care își propune să rezolve provocările climatice critice prin activarea și implicarea comunității pentru a sprijini startup-urile să construiască soluții durabile. Credem că fiecare provocare climatică creează spațiul pentru o oportunitate de afaceri foarte bună. Construim TCV pe baza experienței noastre de peste 4 ani de lucru cu startup-uri și livrăm programe concepute pentru a(A) aduce oamenii împreună pentru a se sprijini reciproc, (B) inspira să înceapă, (C) educa pentru a construi soluții de care oamenii au nevoie cu adevărat, (D) accelera creșterea echipelor dispuse să își scaleze soluțiile la nivel global. Valorile The Climate Vertical sunt firul roșu din cadrul programelor: Concentreaza-te asupra impactului și generează schimbarea, Țintește sus și începe acum, Inovează pentru un viitor durabil, Respectă natura și cele din jurul tău.

Hai să ne cunoaștem

Despre Organizație

Misiunea

Echipa

Cariere

Presă

Hai în vizită

Universitate
Str. Tudor Arghezi, 8-10
București, 020945

rețeaua globală

Impact Hub

Impact Hub Bucharest face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 100 de locații de pe 5 continente și cu o comunitate de peste 16.000 de membri, conectați printr-o platformă online dedicată.