
8 ani de Dichisar la Impact Hub
Din 2015, Dichisar transformă pe timp de weekend spațiul de co-working și evenimente de la Impact Hub Bucharest în târg de creatori români.
Am stat de vorbă cu oamenii din spatele proiectului Dichisar, Ruxandra și Luigi Meclea, despre cum au fost cei 8 ani de colaborare și cele aproape 40 de târguri organizate până acum la Impact Hub.
Cum a început Dichisar la Impact Hub?
În 2008, Ruxandra și Luigi Meclea au lansat Breslo, un marketplace online pentru creatori români, iar în 2009 au început să organizeze și târguri fizice, pe atunci la Club Fabrica. Dar piața de târguri nu era încă foarte dezvoltată și după șapte ediții s-au decis să pună pauză întâlnirilor fizice și să se concentreze doar pe online. Pauza a durat până în 2015, când comunitatea de creatori era deja bine formată, iar în peisajul bucureștean târgurile de handmade deveniseră tot mai populare.
„În 2015 am căutat mult un spațiu potrivit pentru noi”, povestește Ruxandra Meclea, Event Director Dichisar & Piua. „Domeniul nostru este creativ, lucrăm cu ateliere creative și spațiul trebuia să fie pe măsură. Când am descoperit Impact Hub Unirii ne-a plăcut foarte mult cum arăta în primul rând.” La alegerea Hub-ului a contribuit și faptul că era în inima Bucureștiului, aproape de Piața Unirii, și era accesibil cu multe mijloace de transport în comun.
Odată cu primele târguri de la Impact Hub Unirii, târgul a căpătat și propria identitate, independentă de marketplace-ul Breslo: Dichisar. În prezent, Dichisar este un proiect independent, un mic business antreprenorial în sine, spune Luigi Meclea, CTO Breslo.
Evoluția Dichisar în toate sediile Impact Hub
În 2017, când Impact Hub s-a mutat de la Piața Unirii într-o clădire de birouri în zona Timpuri Noi, echipa Dichisar a avut de luat o decizie dificilă: păstrează colaborarea cu Hub-ul, în ciuda faptului că noul sediu era mai departe de centrul Bucureștiului, sau caută un alt spațiu pentru târg. Într-un final, au cântărit mai mult relația foarte bună pe care o construiseră în timp cu echipa Impact Hub și faptul că spațiul de la Timpuri Noi era mai mare. Așa că Dichisar s-a mutat odată cu Hub-ul.
În același an, Dichisar a organizat un târg la spațiul Impact Hub care funcționa pe atunci la Cluj. În 2020, în pandemie, s-a mutat o vreme la Impact Hub Floreasca, iar în toamna lui 2022 a ajuns în actualul spațiu de la Universitate. Dichisar a fost deci în toate sediile Hub-ului, subliniază Luigi. „Dacă vă extindeți în alte țări, venim și acolo!”
Dacă la începuturile Dichisar, expozanții erau mai mult din zona de hobby decât ateliere profesioniste, în timp comunitatea s-a profesionalizat și acum marea majoritate sunt mici businessuri creative. Numărul lor a fluctuat în funcție de posibilitățile spațiului de la Impact Hub, dar vizitatorii au fost tot mai mulți de la o ediție la alta a Dichisarului.
„E important pentru noi să aducem componenta de noutate – minim jumătate dintre expozanți se schimbă de la o ediție al alta și vin nu doar din București, ci din toată țara”, spune Ruxandra.
De ce spațiul de la Impact Hub e altfel?
„E foarte importantă relația de colaborare pe care o avem cu echipa și cu ownerii spațiului”, spune Luigi Meclea. „Noi de regulă preferăm să avem parteneriate de lungă durată, suntem foarte statornici.”
Dar mai e ceva: Impact Hub e un spațiu atipic pentru târguri și are personalitate. „Ne place mai mult să transformăm lucruri decât să umplem spații. Am putea să ne ducem într-un spațiu de expoziții și să umplem acolo cu lucrurile noastre, dar s-ar pierde din personalitatea Dichisarului”.
În weekendurile Dichisar, spațiul de birouri din Impact Hub se transformă: „Dacă cineva care lucrează la Hub ajunge aici în weekend, o să facă ochii mari; vineri când am plecat arăta într-un fel, acum pe biroul meu sunt niște păpuși și lumânări parfumate”, spune Luigi. „Melanjul, elementul de transformare e foarte important.”
De-a lungul timpului, a existat și o sinergie pe zona antreprenorială între Impact Hub și Dichisar. Din spațiul de co-working sau birourile private din Hub au ieșit mici businessuri care au devenit expozante la târg. „Am avut expozanți pe cafea, produse alimentare, haine, genți care în timpul săptămânii lucrau la Hub iar în weekend își expuneau produsele către clienți direct.”
Ce ne așteaptă la Dichisar toamna asta?
Fiecare ediție Dichisar aduce noutăți de la creatori și mici ateliere din toată România, spune Ruxandra Meclea.
Toamna asta, la Back to Dichisar găsești:
- Shopping creativ pentru noul sezon
- Bijuterie contemporană și accesorii, outfituri noi pentru sezonul rece, unicat sau lucrate în serii mici
- Cadouri pentru copii
- Cosmetice artizanale
- Home&Deco lucrat manual
- Încălțăminte și genți
- Brunch & Specialty Coffee de weekend
Hai să ne cunoaștem
Despre Organizație
Misiunea
Echipa
Cariere
Presă
Hai în vizită
Universitate
Str. Tudor Arghezi, 8-10
București, 020945
rețeaua globală
Impact Hub
Impact Hub Bucharest face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 100 de locații de pe 5 continente și cu o comunitate de peste 16.000 de membri, conectați printr-o platformă online dedicată.