Cum a fost prima săptămână de

Impact Hub (re)Connect

#RECONNECT

Au trecut aproape două săptămâni de când echipa și comunitatea extinsă Impact Hub se adună online și împărtășesc experiențe, inspirație, know-how și insight-uri în formatul (re)Connect. Pe scurt, acesta este un nou model de conectare, învățare, colaborare și co-creare pentru noi toți: companii mai mici sau mai mari, antreprenori, freelanceri și profesioniști, ONG-uri și instituții publice – într-un cuvânt, oricine își dorește să contribuie la un viitor constructiv.

Practic, focusul său este pe ce putem face acum, dar care să ne rămână la fel de util și după criză. Am adunat mai jos câteva momente din formatele în care ne întâlnim: 

#ConnectCoffee

O întâlnire săptămânală pentru comunitatea extinsă (dar zilnică pentru comunitatea Impact Hub Bucharest), care se desfășoară sunt în formatul AMA (Ask me anything), cu invitați care împărtășesc din experiența lor pe un subiect dat;

#ConnectTheDots

Sesiuni care reunesc perspective diferite despre prezent: locale, internaționale, macro-economice sau de la “firul ierbii”, împachetate în interviuri pline de insight-uri utile în această perioadă;

#ConnectHeroes

Interviuri cu oameni și inițiative care merită lăudate și susținute în această perioadă când organizații private, non-profit sau publice își unesc forțele pentru a schimba lucrurile în bine;

#Disconnect2reconnect

Interviuri și workshop-uri online care gravitează în jurul modurilor prin care cultivăm echilibru în noi înșine și în comunitățile din care facem parte;

#ConnectLearning

Webinarii educaționale Startarium, în care sunt abordate aspecte care țin de lansarea și creșterea unei afaceri de succes;

#ConnectSocial

Întâlniri periodice online de socializare în comunitatea extinsă Impact Hub; loc unde găsim de la pisici, bere, la muzică și filme – orice în afară de griji!

Săptămâna 1: atmosferă, idei și insights

La Impact Hub, cafeaua băută dimineața alături de membri a fost mereu un obicei care dădea energie în fiecare zi. Așa că în perioada de autoizolare nu am putut să renunțăm la ea și am mutat-o și online, pe zoom. Ne-am creat un obicei ca în fiecare zi să ne întâlnim cu membri din comunitatea Impact Hub la cafea și să povestim împreună: despre cum e atmosfera de lucrat de acasă, ce mai gătește fiecare, ba chiar descoperim activități noi de petrecere a timpului liber, muzică și tot ceea ce ne umplea conversațiile atunci când ne întâlneam în fiecare zi la hub la cafea.

#ConnectTheDots

Am stat de vorbă pe 27 martie cu Bogdan AndronacheEcoTREE și Bogdan Nicoară – Bright Spaces.

Amândoi ne-au împărtășit că le lipsesc interacțiunile face to face și întâlnirile la birou mai mult decât ar fi crezut și au subliniat nevoia de adaptare la noua situație, în care lucrurile nu s-au oprit, însă se întâmplă foarte diferit – “Avem program de lucru online, task-urile fiecăruia și pozitia în echipă sunt clare”, ne povestește Bogdan Andronache. Unul dintre subiectele pe care le-am adus în discuție a fost și cel al relației dintre investitori și antreprenori, concluzia fiind aceea că investitorul nu înseamnă doar bani, chimia dintre antreprenor-investitor trebuie să fie imediată, iar viziunea strategică comună este foarte importantă.

În ediția de pe 30 martie, i-am avut alături de noi și pe Alexandru Agatinei – How to Web și Andrei DudoiuSeedBlink.

Pentru How to Web, unul dintre din cele mai mari programe de lansare pentru startup-uri tech la început de drum, mutarea evenimentelor de pitching în online a reprezentat un pas firesc, care s-a dovedit de succes și în lipsa interacțiunii fizice din evenimentele trecute. “Trebuie să te gândești cum construiești rapid și calitativ produsele pentru clienți indiferent de perioada în care te afli”, spunea Alex.

La nivel de recomandări, Andrei Dudoiu a amintit că momentele de criză sunt oportunități de inovare și că este important să se comunice în continuare, mai ales în online. De asemenea, tool-urile de comunicare, cash flow și sales sunt investiții foarte utile în această perioadă.  În încheiere, a adus în discuție și felul în care pot contribui reprezentanții ecosistemului în această criză; trebuie să gândim într-o nouă perspectivă și ecosistemele sa se sustină între ele.

Ziua de 31 martie ni l-a adus alături pe Vio PanaiteHuman Invest care ne îndeamnă să rămânem responsabili, productivi și să nu lăsăm situația de față să ne împiedice să fim uniți. Trecând printr-o situație asemănătoare în 2009, Vio ne-a împărtășit că printre ”instrumente” care ajută la depășirea momentelor de cotitură se numără și experiențele personale anterioare similare, dar și caracteristicile care te definesc ca persoană. El este convins că cine își va asuma perioada aceasta o să supraviețuiască și se va maturiza.

În aceeași notă a încheiat și Marius Ștefan – Cofondator AUTONOM – cea mai extinsă companie de mobilitate din România, de altfel, unul din sectoarele foarte afectate de criză. Marius ne-a spus că momentul actual este unul prielnic pentru a putea aplica tot ceea ce am adunat din experiențele trecute. În lucrul cu echipa sa, accentul a fost pus în continuare pe comunicare și sinceritate și ne îndeamnă la inovare și adaptare rapidă – “Trebuie să cauți oportunități, nu să te ascunzi și să aștepți să treacă’’.

Și industria de entertainment trece printr-o perioadă dificilă. Pe 3 aprilie am stat de vorbă cu Andi VancaElectric Castle, care ne-a povestit cum a regândit împreună cu echipa întreaga strategie de promovare a unuia din cele mai așteptate festivaluri ale verii, trecând de la ofertele pentru pachete de bilete la mesaje despre artiști și cu lucruri pe care le pot face acasă în această perioadă. Dintre veștile bune pentru fani: din datele care există până în acest punct, festivalul nu se va amâna și se va desfășura ținând cont de toate noile măsuri de siguranță și protocoale care vor fi impuse. Ce au transmis Andi și echipa lui celor care au fost participat la discuție? “Stați în casă și ne vedem la castel!

#ConnectHeroes

La #ConnectHeroes am fost curioși să auzim povestea Beard Brothers – probabil cel mai neconvențional O.N.G. din România, fiind frăție a bărboșilor cu spirit de inițiativă, care își doresc să schimbe mentalități prin implicarea activă în societatea civilă și care luptă împotriva stereotipurilor sociale și a discriminării de orice fel. În momentul prezent sunt unii dintre oamenii care au înțeles necesitatea unor achiziții cu impact pozitiv pentru comunitate, achiziționând echipamente medicale atât de necesare în perioada aceasta pentru spitale din mai multe orașe. Cornel Hoza – președintele Beard Brothers și cel care a împărtășit cu noi povestea organizației, ne-a reamintit și că este de datoria noastră să schimbăm ce nu ne place și că ,,Lucrurile mărunte generează lucruri mărețe”.

#DisconnectToReconnect

Pentru că suntem într-o continuă alergare spre adaptare și schimbare de perspective, #Disconnect2Reconnect a devenit locul unde căutăm să ne desprindem de anxietățile zilei și să găsim acel echilibru în noi și în ceilalți în toată această perioadă (și nu numai).

În cadrul uneia dintre aceste sesiuni, trainer-ul și coach-ul Mihai Zânt ne-a îndemnat să ne observăm, să empatizăm cu ceilalți, dar și să facem acțiuni concrete pentru starea noastră de bine. Mihai ne-a recomandat să rămânem deschiși, să oferim sprijin în echipele din care facem parte; experimentând, ajutându-ne de resursele pe care le avem, dar și învățând unii de la ceilalți putem trece mai ușor peste această perioadă.

Carlos L’Abbate, profesor și instructor de yoga, ne-a reamintit să fim prezenți și să ne păstrăm mintea limpede, pentru că “Neavând o minte limpede, realitatea nu va fi clară”. În egală măsură, ne îndeamnă să ne ”încetinim” ritmul gândirii și să căutăm liniștea interioară atunci când privim lumea (și ceea ce se întâmplă în exterior).

#ConnectLearning

Cum te-am obișnuit, perspectiva adusă de Startarium va fi cea educațională și antreprenorială. Webinariile Startarium abordează teme utile pentru antreprenori, indiferent de stadiul afacerii.  Subiectul webinarului din 2 aprilie a făcut un overview al metodelor de negociere în situații de criză alături de Sabin Gîlceavă și Radu Glonț, consilieri în negociere la Leverage Negotiation. Ideea care a rămas cel mai bine în mintea noastră a fost: Cel mai important acum este să gasești soluții care să te scoată din criză împreună cu celalălt și nu în defavoarea lui mai mult decât oricând, e important să poți colaborara și dialoga deschis și uman cu partenerii tăi de afaceri (indiferent dacă sunt clienți sau furnizori). 

Cele mai bune momente ale săptămânii

#ConnectTheDots cu Vio Panaite, Human Invest

#ConnectTheDots cu Marius Ștefan, Autonom

#ConnectTheDots cu Andi Vanca, Electric Castle

Am prins parcă mai mult curaj ascultând poveștile invitaților și am învățat că trecem printr-o perioadă în care adaptarea este cuvântul de bază, inovarea este cea care ne poate scăpa din colaps, comunicarea ne face fiecare zi mai ușoară, ne crește business-ul și modul în care ne vede piața, iar echipa este stâlpul de care ne ținem atunci când nicio soluție sau tool pare că nu mai funcționează și nu ne generează rezultate.

În loc de alte concluzii, împărtășim cu entuziasm agenda pentru săptămâna urmatoare. Iată câteva dintre subiectele pe care le-am creionat și care merită urmărite: design thinking, gestionarea eșecului și blocajelor, găsirea armoniei în viață și, printre altele, vom arunca un ochi și în viața de freelancer să vedem cum s-a schimbat (sau nu) activitatea acestora.

Ne vedem cu încă o săptămâna de (re)conectare, pe Zoom si Facebook Live!

Descoperă noutățile Impact Hub Bucharest

Rămâi conectat/ă și află care sunt evenimentele, programele și oportunitățile pe care le găsești la Impact Hub Bucharest!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Hai să ne cunoaștem

Despre Organizație

Misiunea

Echipa

Cariere

Presă

Locațiile Impact Hub Bucharest

Hai în vizită

Universitate
Str. Tudor Arghezi, 8-10
București, 020945

Floreasca
Strada Gara Herăstrău nr 2,
București, 020334

rețeaua globală

Impact Hub

Impact Hub Bucharest face parte din rețeaua globală Impact Hub cu prezențe fizice în peste 100 de locații de pe 5 continente și cu o comunitate de peste 16.000 de membri, conectați printr-o platformă online dedicată.